Tesla, tarihte reklam karşıtı duruşuyla tanınmasına rağmen, CEO’su Elon Musk’ın hisse senedi opsiyonları cinsinden alacağı 1 trilyon dolara kadar değere sahip devasa ücret paketine oy vermeleri için hissedarları ikna etmek amacıyla, Musk’ın sahip olduğu X (eski adıyla Twitter) platformunda reklam satın alıyor. İşte detaylar.
Elon Musk için Tesla reklam yayınlıyor
Musk, daha önce “reklamdan nefret ettiğini” ve “diğer şirketler kamuoyunu manipüle etmek için reklama para harcarken, Tesla’nın ürüne odaklandığını” söyleyerek reklamlara karşı olduğunu açıkça belirtmişti. Ancak bu duruş, Musk’ın kendisinin reklam gelirine büyük ölçüde bağımlı olan X’i satın almasından sonra değişmeye başladı.

Tesla, geçtiğimiz hafta Google reklamlarıyla başlayan bu pazarlama atağını hızlandırdı. Otomobil üreticisi, hissedarları pakete oy vermeye ve karşılığında şirketin daha fazla hisse ihraç etmesine izin vermeye ikna etmek için tam teşekküllü bir pazarlama hamlesi başlattı.
Şirket şimdi, hissedarları Musk’ın ücret paketine oy vermeye teşvik etmek için sosyal medya reklamları satın alıyor ve bu reklamları Musk’ın özel mülkiyetindeki platform olan X’te yayınlıyor. X’in yanı sıra, Instagram, Facebook ve Reddit gibi diğer popüler platformlarda da reklamlar yayımlanıyor.
Daha önce de bildirildiği gibi, Tesla yönetim kurulu bu ücret paketine “evet” oyu verilmesinin Tesla’nın geleceğini belirleyeceğini iddia etmişti. Elon Musk ise daha da ileri giderek kendi ücret paketini “dünyanın geleceği” ile ilişkilendirmişti.
CEO, bugün yaptığı son açıklamada ise ücret planının parayla ilgili olmadığını, aksine Tesla üzerindeki kontrolü ile ilgili olduğunu öne sürdü:
“Mesele ‘ücret’ değil, milyonlarca robot inşa edersek güvenliği sağlamak için Tesla üzerinde yeterli etkiye sahip olmamla ilgili. Eğer Tesla hisselerine bile sahip olmayan aktivist hissedar danışmanlık firmaları tarafından gelecekte kolayca kovulabilirsem, böyle bir gelecekten rahat değilim.”
Musk, daha önce de şirketin geleceği için hayati önem taşıdığını iddia etmesine rağmen, şirkette yüzde 25 kontrol sahibi olamazsa Tesla’da yapay zeka ürünleri geliştirmeyeceğini söyleyerek hissedarları tehdit etmişti. Bu yoğun reklam kampanyası, Musk’ın talep ettiği kontrol gücünü elde etme konusundaki kararlılığını gösteriyor.